perjantai 19. heinäkuuta 2019

Uudelleensyntyminen

Puolisen vuotta sitä kypsyttelin, pohdin ja tuumailin.
Nyt tein päätöksen, että 4.5 vuotta nukkunut blogini on aika herättää henkiin ihan uusin ajatuksin.
Aiemminhan blogi perustui valokuvaajan ammattitutkinnon suorittamiseen ( joka siis jäi viimeisillä metreillä kesken ), mutta nyt ajatuksena on julkaista asioita ja mietteitä omasta elämästä. Mielenkiintoista eikö? :D

Pohdin myös sitä että hautaisinko tämän "matkalla maailmassa" idean kokonaan, ja aloittaisin ihan tyhjältä pöydältä. Tulin siihen tulokseen, että kaikki nämä vuosien takaiset kirjoitukset ovat olleet osa minua, osa matkaani täällä. Siksi olisi ollut haaskausta heittää se kaikki roskakoriin.
Siitä syystä vanha blogi ja sen tekstit pysyi, vain sen kirjoittaja on muutaman vuoden vanhentunut ;)

Mitä siis on tapahtunut näiden vuosien aikana kun tekstiä ei ole syntynyt?
Olen saanut toisen, valloittavan tyttären joka pitää arkeni melko kiireisenä. Olen saanut vakituisen työpaikan palvelutalossa jossa hoidan vanhuksia, ja suunnattomasti nautin työstäni siellä.
Olemme myös asuttaneet omaa kotia reilu 2 vuotta, joten työnsarkaa riittää kaikilla elämän osa-alueilla ihan kiitettävästi. No, se sopii minunlaiselleni luonteelle oikein hyvin. Ei ehdi tylsistyä, ainakaan kovin usein.

Mutta mitä muuta olen oivaltanut ja oppinut? 
Olen tullut enemmän vain varmemmaksi siitä, että pärjätäkseen elämässä sinun tulee olla nöyrä elämän edessä. Kohdella muita hyvin.
Sillä sinun tekosi ja sanasi määrittelevät pitkälti sen, millä tavoin sinua kohdellaan.
Jos omat toimintamallisi johtavat aina samaan lopputulokseen johon et ole tyytyväinen, pitäisikö omia toimintamallejaan silloin muuttaa? Ei voi kuvitella saavansa ruusuja, jos itse antaa aina risuja.

Ja niinhän sanotaan,"karma is a bitch". Minusta se voisi olla paremminkin You are the bitch. Ihminenhän voi valita, ollako kusipää vai ei. Ei siihen karmaa tarvita.

Näinkin kevyin eväin ensimmäinen teksti takana.

- Minna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei, jätäppä lähtiessäsi minulle viestiä niin olen siten yhtä palautetta viisaampi :)